Monika Plata – portret formalny. Młoda kobieta o krótkich, ciemnobrązowych włosach i spokojnym wyrazie twarzy. Ubrana w granatową marynarkę i jasną chustę w delikatny wzór kwiatowy.

Monika Plata

Moje kompetencje zawodowe opierają się na solidnym wykształceniu, wieloletniej praktyce klinicznej oraz systematycznym doskonaleniu naukowym. Uczestniczę w szkoleniach, konferencjach i projektach eksperckich, dzięki czemu łączę aktualną wiedzę z praktyką opiniowania sądowego.

Doświadczenie zawodowe

  • Od 2025

    Ekspert Unii Europejskiej w dziedzinie ochrony zdrowia

    Komisja Europejska
    Bruksela, Belgia

    Dowiedz się więcej
  • Od 2019

    Biegła sądowa z dziedzin: logopedia i neurologopedia

    Sąd Okręgowy w Warszawie
    Warszawa, Polska

    Dowiedz się więcej
  • 2021-2024

    Dyrektor operacyjna

    Centrum Medyczne NEURO
    Warszawa, Polska

    Dowiedz się więcej
  • 2020-2024

    Asystent naukowy

    Polska Akademia Nauk Społecznych i Humanistycznych (PASSH)
    Londyn, Wielka Brytania

    Dowiedz się więcej
  • 2017-2021

    Neurologopeda

    ManualMed Healthy Body Clinic
    Londyn, Wielka Brytania

    Dowiedz się więcej
  • 2017-2019

    Neurologopeda

    Szkolny Punkt Konsultacyjny przy Ambasadzie RP w Londynie
    Londyn, Wielka Brytania

    Dowiedz się więcej
  • 2016-2020

    Asystent naukowy

    Polski Uniwersytet na Obczyźnie w Londynie (PUNO)
    Londyn, Wielka Brytania

    Dowiedz się więcej
  • 2015-2016

    Neurologopeda

    Poland Medical Private Medical Practice
    Londyn, Wielka Brytania

    Dowiedz się więcej
  • 2015-2016

    Neurologopeda

    Polish Psychologists’ Association (PPA)
    Londyn, Wielka Brytania

    Dowiedz się więcej
  • 2014-2016

    Communication partner

    Aphasia Re-Connect
    Londyn, Wielka Brytania

    Dowiedz się więcej

Edukacja

Odbyte Szkolenia

  • 2025

    Metoda Tomatisa

  • 2022

    Metody stosowania olejków eterycznych doTERRA

  • 2021

    System treningowy STRUCTOGRAM 1 – klucz do poznania siebie

  • 2021

    Terapia PNF w dysfunkcjach wewnętrzno- i zewnętrznooralnych

  • 2020

    Applying Sensory Integration Therapy Principles with older adults

  • 2020

    Co z tym zezem – rekomendowane sposoby postępowania terapeutycznego

  • 2020

    Functional orthodontic therapist MFS

  • 2019

    Elektroneuromobilizacja obszaru twarzowego ENMOT

  • 2019

    KOGS (Karty Oceny Gotowości Szkolnej) – test do oceny gotowości dziecka do podjęcia obowiązków szkolnych

  • 2019

    KOLD (Karty Oceny Logopedycznej Dziecka) – test do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do ukończenia 9. roku życia – ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka

  • 2019

    KOZE (Karty Oceny Zachowania i Emocji) – narzędzie oceny i opisu nieprawidłowości w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dzieci w wieku od 1. miesiąca życia do 16. roku życia

  • 2019

    Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa

  • 2019

    Praca w grupie wielokulturowej

  • 2019

    Primitive reflexes influencing movement & motor control: assessment and rehabilitation

  • 2019

    Stosowanie Profilu Psychoedukacyjnego PEP-3-PL w diagnozie funkcjonalnej dzieci z autyzmem

  • 2019

    Wczesna interwencja logopedyczna u dziecka z grupy ryzyka na podstawie Castillo Moralesa

  • 2018

    Metoda Warnkego – praktyczne zastosowanie treningu słuchowego, wzrokowego, motorycznego w terapii trudności szkolnych

  • 2018

    Prechtl General Movements Assesment

  • 2018

    PROMPT – introduction to technique & bridging technique to intervention

  • 2018

    Sensory defensiveness: a comprehensive treatment approach developed by Patricia Wilbarger and Julia Wilbarger

  • 2017

    Alalia (opóźniony rozwój mowy, SLI) – diagnoza i terapia

  • 2017

    CRAFTA – craniomandibular and craniofacial dysfunctions and pain – basic course

  • 2017

    Interaktywny Trening Słuchowy GoBrain

  • 2017

    Neuroakustyczny Trening Mózgu SAS

  • 2017

    Terapia czaszkowo-krzyżowa: podstawy funkcjonowania systemu czaszkowo-krzyżowego

  • 2017

    Terapia czaszkowo-krzyżowa: pływy i pulsacje, linie środkowe, zaiskrzenia

  • 2017

    Terapia czaszkowo-krzyżowa: staw skroniowo-żuchwowy, równoważenie kości gnykowej i zespołów mięśni gnyki

  • 2017

    Terapia czaszkowo-krzyżowa: zaawansowane techniki

  • 2017

    Terapia logopedyczna dziecka z nieprawidłowościami funkcjonowania aparatu ustno-twarzowego

  • 2017

    Trening masażu Raindrop Technique

  • 2017

    Wykorzystanie ADOS-2 w diagnostyce klinicznej

  • 2016

    Afazja – postępowanie z chorym w ostrym okresie udaru, diagnoza i terapia

  • 2016

    Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu

  • 2016

    Astronaut training vision screening and integrated vestibular – auditory – visual, treatment strategies

  • 2016

    Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych związanych z dysfunkcją pasażu pokarmowego oraz symptomatologią dysfagii

  • 2016

    Diagnostyka i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego metodą Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy

  • 2016

    EEG-Biofeedback

  • 2016

    Kurs instruktorski masażu Shantala – masażu niemowląt, małych dzieci, pacjenta dorosłego i kobiet w ciąży

  • 2016

    Neurofizjologiczne usprawnianie dzieci – aspekt logopedyczny

  • 2016

    Ortoptyka – zaburzenia funkcji wzrokowych

  • 2016

    Terapia miofunkcjonalna wg Anity Kittel

  • 2016

    Terapia interakcyjna rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do 7 lat – Palin PCI

  • 2016

    Terapia sensomotoryczna i korekcja dysfunkcji ustno-twarzowych

  • 2016

    The Early Start Denver Model (ESDM) – wczesna interwencja terapeutyczna dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

  • 2015

    Dogs participation in logopedics therapy for children and adults

  • 2015

    Dysleksja – podstawy diagnozy i terapii w praktyce; funkcje słuchowe, wzrokowe, czytanie, dysortografia

  • 2015

    Elastic therapeutic taping in head, neck and orofacial disorders

  • 2015

    LSVT Loud – voice/speech treatment technique for adults and children with motor speech disorders, with a focus in Parkinson disease

  • 2015

    Makaton for professionals foundation workshop

  • 2015

    Metoda Dobrego Startu (MDS) Marty Bogdanowicz

  • 2015

    SLI – specyficzne zaburzenia językowe, diagnoza, terapia, edukacja

  • 2015

    Szkolenie I oraz II st. w zakresie terapii integracji sensorycznej – SI

  • 2015

    Szkolenie w zakresie Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena

  • 2015

    Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej

  • 2015

    The Picture Exchange Communication System – PECS

  • 2015

    Wykorzystanie elementów metody werbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej

  • 2015

    Zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD) – nowe możliwości diagnozy i terapii

  • 2008

    Trening twórczości

Publikacje

Recenzje i sprawozdania

Wystąpienia na konferencjach naukowych

  • Innowacje w Terapii Zajęciowej – Współpraca w Zespole – Sukces w Terapii, Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań, referat: „Pokolenie COVID-19 – nowe wyzwania w zakresie profilaktyki zdrowotnej i terapii” (2022)

  • Międzynarodowy Dzień Edukacji Polonijnej, Polski Uniwersytet na Obczyźnie w Londynie, Londyn (Wielka Brytania), referat: „Warsztat logopedy w nauczaniu języka polskiego jako obcego” (2020)

  • Międzynarodowy Dzień Edukacji Polonijnej, Polski Uniwersytet na Obczyźnie w Londynie, Londyn (Wielka Brytania), referat: „Trening kompetencji międzykulturowych w ujęciu Miltona Benetta” (2020)

  • Science Day: Polish Contribution, Polski Uniwersytet na Obczyźnie w Londynie, Londyn (Wielka Brytania), referat: „Neuroakustyczny trening mózgu” (2019)

  • Międzynarodowa Konferencja Naukowa – Kobiety w Historii, Kulturze, Literaturze i Języku: Europa Środkowo-Wschodnia, Uniwersytet Warszawski, Warszawa, referat: „Cezaria Baudouin de Courtenay Ehrenkreutz Jędrzejewiczowa – pierwsza rektor w historii europejskiego szkolnictwa wyższego” (2019)

  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa – Kształcenie Nauczycieli Języka Polskiego jako Obcego: od Teorii do Praktyki, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Warszawa, referat: „Efektywna praca z dwujęzycznym dzieckiem z dyspraksją w warunkach polskiej szkoły sobotniej” (2019)

  • 5th International Conference – Andalusian Symposia on Slavic Studies GranSlavic 2019, University of Granada, Granada (Hiszpania), referat: “Film as a educational resource” (2019)

  • Ogólnopolska konferencja naukowa – Muzyczny rok 1969 i jego Kulturowe Implikacje, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń, referat: „Londyńskie georeminiscencje roku 1969” (2019)

  • Światowe Forum Nauki Polskiej poza Granicami Kraju – Nauka, Innowacyjność, Konkurencyjność, czyli Jak Być Naukowcem na Obczyźnie?, Stowarzyszenie Wspólnota Polska, Pułtusk, referat: „Trudności neurologopedyczne dzieci polonijnych mieszkających w Wielkiej Brytanii: ocena i postępowanie terapeutyczne” (2019)

  • Międzynarodowa Konferencja Naukowa – Początek Nowego Ładu: Europa 1939-1940, Instytut Pileckiego, Warszawa, referat: „Warszawa i Coventry. Dwa miasta, dwie drogi pojednania” (2019)

  • Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa – Cmentarz – Dziedzictwo materialne i Duchowe, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin, referat: „Cmentarze zakaźne dawnej Warszawy” (2019)

  • Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik, Warszawa, referat: „Najnowsze badania naukowe dotyczące dwujęzyczności i dwukulturowości” (2018)

  • Sympozjum Zakładu Dydaktyki Polonijnej – Warsztat Pracy Nauczyciela Polonijnego, Polski Uniwersytet na Obczyźnie w Londynie, Londyn (Wielka Brytania), referat: „Kształtowanie percepcji słuchowej u dzieci dwujęzycznych jako remedium na właściwą realizację szeregów: szumiącego, syczącego oraz ciszącego – teoria i praktyka” (2018)

  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa – Miejsca Oporu. O Kontrkulturach Kultury Polskiej, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Elbląg, referat: „Alternatywne kluby w Warszawie – miasto w mieście” (2018)

  • Zjazd Polskiego Towarzystwa Neurologopedów, referat: „Misy tybetańskie jako element pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami komunikacji”, Polskiego Towarzystwo Neurologopedów, Warszawa (2017)