Monika Plata
Moje kompetencje zawodowe opierają się na solidnym wykształceniu, wieloletniej praktyce klinicznej oraz systematycznym doskonaleniu naukowym. Uczestniczę w szkoleniach, konferencjach i projektach eksperckich, dzięki czemu łączę aktualną wiedzę z praktyką opiniowania sądowego.
Doświadczenie zawodowe
-
Od 2025
Ekspert Unii Europejskiej w dziedzinie ochrony zdrowia
Komisja Europejska
Dowiedz się więcej
Bruksela, Belgia -
Od 2019
Biegła sądowa z dziedzin: logopedia i neurologopedia
Sąd Okręgowy w Warszawie
Dowiedz się więcej
Warszawa, Polska
-
2021-2024
-
2020-2024
Asystent naukowy
Polska Akademia Nauk Społecznych i Humanistycznych (PASSH)
Dowiedz się więcej
Londyn, Wielka Brytania
-
2017-2021
-
2017-2019
Neurologopeda
Szkolny Punkt Konsultacyjny przy Ambasadzie RP w Londynie
Dowiedz się więcej
Londyn, Wielka Brytania
-
2016-2020
Asystent naukowy
Polski Uniwersytet na Obczyźnie w Londynie (PUNO)
Dowiedz się więcej
Londyn, Wielka Brytania
-
2015-2016
-
2015-2016
-
2014-2016
Edukacja
-
2024-2025
Glottodydaktyka polonistyczna – nauczanie języka polskiego jako obcego
Uniwersytet Warszawski, Warszawa
Dowiedz się więcej -
2020-2022
-
2014-2016
-
2012-2014
-
1996-2002
Odbyte Szkolenia
-
2025
Metoda Tomatisa
-
2022
Metody stosowania olejków eterycznych doTERRA
-
2021
System treningowy STRUCTOGRAM 1 – klucz do poznania siebie
-
2021
Terapia PNF w dysfunkcjach wewnętrzno- i zewnętrznooralnych
-
2020
Applying Sensory Integration Therapy Principles with older adults
-
2020
Co z tym zezem – rekomendowane sposoby postępowania terapeutycznego
-
2020
Functional orthodontic therapist MFS
-
2019
Elektroneuromobilizacja obszaru twarzowego ENMOT
-
2019
KOGS (Karty Oceny Gotowości Szkolnej) – test do oceny gotowości dziecka do podjęcia obowiązków szkolnych
-
2019
KOLD (Karty Oceny Logopedycznej Dziecka) – test do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do ukończenia 9. roku życia – ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka
-
2019
KOZE (Karty Oceny Zachowania i Emocji) – narzędzie oceny i opisu nieprawidłowości w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dzieci w wieku od 1. miesiąca życia do 16. roku życia
-
2019
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
-
2019
Praca w grupie wielokulturowej
-
2019
Primitive reflexes influencing movement & motor control: assessment and rehabilitation
-
2019
Stosowanie Profilu Psychoedukacyjnego PEP-3-PL w diagnozie funkcjonalnej dzieci z autyzmem
-
2019
Wczesna interwencja logopedyczna u dziecka z grupy ryzyka na podstawie Castillo Moralesa
-
2018
Metoda Warnkego – praktyczne zastosowanie treningu słuchowego, wzrokowego, motorycznego w terapii trudności szkolnych
-
2018
Prechtl General Movements Assesment
-
2018
PROMPT – introduction to technique & bridging technique to intervention
-
2018
Sensory defensiveness: a comprehensive treatment approach developed by Patricia Wilbarger and Julia Wilbarger
-
2017
Alalia (opóźniony rozwój mowy, SLI) – diagnoza i terapia
-
2017
CRAFTA – craniomandibular and craniofacial dysfunctions and pain – basic course
-
2017
Interaktywny Trening Słuchowy GoBrain
-
2017
Neuroakustyczny Trening Mózgu SAS
-
2017
Terapia czaszkowo-krzyżowa: podstawy funkcjonowania systemu czaszkowo-krzyżowego
-
2017
Terapia czaszkowo-krzyżowa: pływy i pulsacje, linie środkowe, zaiskrzenia
-
2017
Terapia czaszkowo-krzyżowa: staw skroniowo-żuchwowy, równoważenie kości gnykowej i zespołów mięśni gnyki
-
2017
Terapia czaszkowo-krzyżowa: zaawansowane techniki
-
2017
Terapia logopedyczna dziecka z nieprawidłowościami funkcjonowania aparatu ustno-twarzowego
-
2017
Trening masażu Raindrop Technique
-
2017
Wykorzystanie ADOS-2 w diagnostyce klinicznej
-
2016
Afazja – postępowanie z chorym w ostrym okresie udaru, diagnoza i terapia
-
2016
Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu
-
2016
Astronaut training vision screening and integrated vestibular – auditory – visual, treatment strategies
-
2016
Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych związanych z dysfunkcją pasażu pokarmowego oraz symptomatologią dysfagii
-
2016
Diagnostyka i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego metodą Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy
-
2016
EEG-Biofeedback
-
2016
Kurs instruktorski masażu Shantala – masażu niemowląt, małych dzieci, pacjenta dorosłego i kobiet w ciąży
-
2016
Neurofizjologiczne usprawnianie dzieci – aspekt logopedyczny
-
2016
Ortoptyka – zaburzenia funkcji wzrokowych
-
2016
Terapia miofunkcjonalna wg Anity Kittel
-
2016
Terapia interakcyjna rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do 7 lat – Palin PCI
-
2016
Terapia sensomotoryczna i korekcja dysfunkcji ustno-twarzowych
-
2016
The Early Start Denver Model (ESDM) – wczesna interwencja terapeutyczna dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
-
2015
Dogs participation in logopedics therapy for children and adults
-
2015
Dysleksja – podstawy diagnozy i terapii w praktyce; funkcje słuchowe, wzrokowe, czytanie, dysortografia
-
2015
Elastic therapeutic taping in head, neck and orofacial disorders
-
2015
LSVT Loud – voice/speech treatment technique for adults and children with motor speech disorders, with a focus in Parkinson disease
-
2015
Makaton for professionals foundation workshop
-
2015
Metoda Dobrego Startu (MDS) Marty Bogdanowicz
-
2015
SLI – specyficzne zaburzenia językowe, diagnoza, terapia, edukacja
-
2015
Szkolenie I oraz II st. w zakresie terapii integracji sensorycznej – SI
-
2015
Szkolenie w zakresie Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena
-
2015
Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej
-
2015
The Picture Exchange Communication System – PECS
-
2015
Wykorzystanie elementów metody werbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej
-
2015
Zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD) – nowe możliwości diagnozy i terapii
-
2008
Trening twórczości
Publikacje
-
Artykuły w czasopismach naukowych
-
Plata M., Kształtowanie percepcji słuchowej u dzieci dwujęzycznych jako remedium na niewłaściwą realizację szeregów: szumiącego, syczącego oraz ciszącego [w:] „Polonistyka. Innowacje” nr 10 (2019).
-
Plata M., Alternatywne kluby w Warszawie – miasto w mieście, [w:] Miejsca oporu. O Kontrkulturach kultury polskiej, Kuligowski W. (red.), Biblioteka Czasu Kultury, tom 48, 2018.
-
Artykuły popularnonaukowe
-
Plata M., Stymulacja słuchu mownego standardem profilaktyki i terapii [w:] „Forum Logopedy” nr 44 (2021).
-
Plata M., Mowa – okno na świat, Speech – a window to the world, [w:] Po polsku na Wyspach – A Guide for Parents of Bilingual Children, Zechenter K. (red.), PUNO, London 2016.
-
Plata M., Mowa – okno na świat, Speech – a window to the world, [w:] Dwujęzyczni i dwukulturowi – Bilingual and Bicultural. Speaking Polish in North America, Zechenter K. (red.), Polish Cultural Institut, New York, 2017.
Recenzje i sprawozdania
-
Plata M., Chcę wrócić, jak emigrant, z podróży dalekiej / Z papieru, z martwych liter, żywy, do twych rąk – konferencja [w:] „Biuletyn Polonistyczny”, 25-02-2019.
-
Plata M., Spotkanie polskiej diaspory naukowej w Oksfordzie [w:] „Biuletyn Polonistyczny”, 3-12-2018.
Wystąpienia na konferencjach naukowych
-
Innowacje w Terapii Zajęciowej – Współpraca w Zespole – Sukces w Terapii, Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań, referat: „Pokolenie COVID-19 – nowe wyzwania w zakresie profilaktyki zdrowotnej i terapii” (2022)
-
Międzynarodowy Dzień Edukacji Polonijnej, Polski Uniwersytet na Obczyźnie w Londynie, Londyn (Wielka Brytania), referat: „Warsztat logopedy w nauczaniu języka polskiego jako obcego” (2020)
-
Międzynarodowy Dzień Edukacji Polonijnej, Polski Uniwersytet na Obczyźnie w Londynie, Londyn (Wielka Brytania), referat: „Trening kompetencji międzykulturowych w ujęciu Miltona Benetta” (2020)
-
Science Day: Polish Contribution, Polski Uniwersytet na Obczyźnie w Londynie, Londyn (Wielka Brytania), referat: „Neuroakustyczny trening mózgu” (2019)
-
Międzynarodowa Konferencja Naukowa – Kobiety w Historii, Kulturze, Literaturze i Języku: Europa Środkowo-Wschodnia, Uniwersytet Warszawski, Warszawa, referat: „Cezaria Baudouin de Courtenay Ehrenkreutz Jędrzejewiczowa – pierwsza rektor w historii europejskiego szkolnictwa wyższego” (2019)
-
Ogólnopolska Konferencja Naukowa – Kształcenie Nauczycieli Języka Polskiego jako Obcego: od Teorii do Praktyki, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Warszawa, referat: „Efektywna praca z dwujęzycznym dzieckiem z dyspraksją w warunkach polskiej szkoły sobotniej” (2019)
-
5th International Conference – Andalusian Symposia on Slavic Studies GranSlavic 2019, University of Granada, Granada (Hiszpania), referat: “Film as a educational resource” (2019)
-
Ogólnopolska konferencja naukowa – Muzyczny rok 1969 i jego Kulturowe Implikacje, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń, referat: „Londyńskie georeminiscencje roku 1969” (2019)
-
Światowe Forum Nauki Polskiej poza Granicami Kraju – Nauka, Innowacyjność, Konkurencyjność, czyli Jak Być Naukowcem na Obczyźnie?, Stowarzyszenie Wspólnota Polska, Pułtusk, referat: „Trudności neurologopedyczne dzieci polonijnych mieszkających w Wielkiej Brytanii: ocena i postępowanie terapeutyczne” (2019)
-
Międzynarodowa Konferencja Naukowa – Początek Nowego Ładu: Europa 1939-1940, Instytut Pileckiego, Warszawa, referat: „Warszawa i Coventry. Dwa miasta, dwie drogi pojednania” (2019)
-
Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa – Cmentarz – Dziedzictwo materialne i Duchowe, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin, referat: „Cmentarze zakaźne dawnej Warszawy” (2019)
-
Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik, Warszawa, referat: „Najnowsze badania naukowe dotyczące dwujęzyczności i dwukulturowości” (2018)
-
Sympozjum Zakładu Dydaktyki Polonijnej – Warsztat Pracy Nauczyciela Polonijnego, Polski Uniwersytet na Obczyźnie w Londynie, Londyn (Wielka Brytania), referat: „Kształtowanie percepcji słuchowej u dzieci dwujęzycznych jako remedium na właściwą realizację szeregów: szumiącego, syczącego oraz ciszącego – teoria i praktyka” (2018)
-
Ogólnopolska Konferencja Naukowa – Miejsca Oporu. O Kontrkulturach Kultury Polskiej, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Elbląg, referat: „Alternatywne kluby w Warszawie – miasto w mieście” (2018)
-
Zjazd Polskiego Towarzystwa Neurologopedów, referat: „Misy tybetańskie jako element pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami komunikacji”, Polskiego Towarzystwo Neurologopedów, Warszawa (2017)